09.05.2024 - Aktuális szállítási idő - 1-től 3 munkanapig

Webáruház adatvédelmi szabályzata

  

darvakgaleriaja.hu webáruház ÁSZF

 

TARTALOMJEGYZÉK:

1.         ÁLTALÁNOS FOGALMAK MEGHATÁROZÁSA

2.         WEBÁRUHÁZUNK ELEKTRONIKUS SZOLGÁLTATÁSAI

3.         ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSÉNEK FELTÉTELEI

4.         TERMÉK KIFIZETÉSÉNEK MÓDJA ÉS HATÁRIDEJE

5.        TERMÉK  SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉGE, SZÁLLÍTÁSI MÓDJA, SZÁLLÍTÁSI IDEJE, TOVÁBBÁ ÁTVÉTELI LEHETŐSÉGEK

6.         TERMÉK REKLAMÁCIÓ

7.         PANASZKEZELÉS MÓDJAI  BÍRÓSÁGON KÍVÜL ÉS A PANASZOK ELBÍRÁLÁSA ÉS KÖVETELÉSEK ÉRVÉNYESÍTÉSE

8.         SZERZŐDÉSTŐL VÁLÓ ELÁLLÁS  JOGA  (AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉST ILLETŐEN 2014 DECEMBER 25- TŐL HATÁLYOS)

9.        VÁLLALKOZÓKAT ÉRINTŐ RENDELKEZÉSEK

10.       VÉGSŐ RENDELKEZÉSEK

11.      SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS, FORMANYOMTATVÁNY MINTA

A www.darvakgaleriaja.hu webáruház védi a fogyasztó jogait. A fogyasztó nem mondhat le a fogyasztói törvény által megfogalmazott jogairól. Amennyiben a fogyasztó számára kedvezőtlen szerződéses rendelkezések nem működnek, helyettük a fogyasztói jogokról szóló törvényt kell alkalmazni. Ezért az ÁSZF rendelkezései nem zárják ki vagy nem korlátozzák a fogyasztó jogait a törvény kötelező rendelkezései alapján, az esetleges kétségeket a fogyasztó javára indokolni kell. Az ÁSZF rendelkezéseinek esetleges jogellenessége esetén a fenti rendelkezések elsőbbséget élveznek és azokat alkalmazni kell.

Általános fogalmak meghatározása

1.1. Webáruházunk a www.darvakgaleriaja.hu webcímen érhető el, működtetője Bartlomiej Bober, a Galeria w Chmurach vállalkozás vezetője, a Lengyel Köztársaság által regisztrált cégjegyzéken, melyet a gazdasági minisztérium vezet.A tevékenységet,  illetve a szállítást az alábbi címen/címről végzik: Franciszka Zembali 20c/2, 41-809 Zabrze, Lengyelország. Adószám: PL6482406487, cégjegyzékszám: 362627684, e-mail cím: info@darvakgaleriaja.hu, telefonszám: +48 506 934 783.

1.2. Az alábbi ÁSZF elérhető a fogyasztók illetve a vállalkozók számára, akik a webáruházat igénybe veszik, kivéve akkor, ha ÁSZF rendelkezései másként rendelkezik és csak a fogyasztóknak vagy a vállalkozóknak szól.

1.3. A webáruház személyes adatainak adminisztrátora, a jelen ÁSZF-ben foglaltak végrehajtásáért az Eladó a felelős. A személyes adatokat az adatvédelmi irányelvek alapján kezelik, mely a webáruház oldalán található. Az adatvédelmi irányelv tartalmazza az adminisztrátor által kezelt személyes adatok kezelésének szabályát a webáruházban, beleértve az adatok kezelésének célját, kiterjedését, továbbá a személyes adatok tulajdonosainak jogait, továbbá a webáruház cookie és analitikai eszközökről szóló információkat. A webáruház használata, beleértve a vásárlást is, teljesen önkéntes. A webáruház használója, a szolgáltatást igénybe vevő személy illetve a Vevő önkéntesen adja meg személyes adatait az ÁSZF-benmegjelölt kivételek figyelembevételével (a szerződéskötés és az Eladó jogszabályi kötelezettségei).

1.4. Fogalmak

1.4.1. MUNKANAP – egy nap hétfőtől péntekig, munkaszüneti napok kivételével.

1.4.2. REGISZTRÁCIÓS ŰRLAP – A webáruházban elérhető űrlap, mely lehetővé teszi a Fiók létrehozását.

1.4.3. MEGRENDELŐ ŰRLAP – Elektronikus szolgáltatás, webáruházunkban elérhető interaktív formanyomtatvány, mely lehetővé teszi a megrendelés leadását, a termékek hozzáadását a kosárhoz, valamint tartalmazza az adásvételi szerződés feltételeinek meghatározását, beleértve a szállítási és fizetési módot.

1.4.4. VEVŐ – (1) cselekvőképes természetes személy, valamint az általános jogszabályokban meghatározott esetekben korlátozottan cselekvőképes természetes személy is  - (2) jogi személy; vagy (3) jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti egység, amelynek a törvény jogképességet biztosít; - akivel adásvételi szerződést kötött vagy kötni kíván az Eladó.

1.4.5. POLGÁRI TÖRVÉNYKÖNYV – a lengyel polgári törvényben foglalt törvény 1964. április 23.-án  r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

1.4.6. HÍRLEVÉL – Elektronikus szolgáltatás, a szolgáltatást adó személy által nyújtott elektronikus terjesztési szolgáltatás e-mailben, melyet minden használó, igénybe vevő személy automatikusan megkap. Visszatérő tartalom, a hírlevél kiadásai  a webáruház termékeiről, újdonságairól, promócióiról szóló információt tartalmazzák.

1.4.7. TERMÉK – Webáruházban elérhető ingóságok, az adásvételi szerződés tárgya, mely az Eladó és a Vevő között köttetett.

1.4.8. ÁSZF – a webáruház ÁSZF.

1.4.9. WEBÁRUHÁZ - Szolgáltatást nyújtó személy webáruháza, elérhető a www.darvakgaleriaja.hu webcímen.

1.4.10. ELADÓ; SZOLGÁLTATÁST NYÚJTÓ SZEMÉLY – Bartłomiej Bober Galeria w Chmurach cégnév alatt Bartlomiej Bober vállalkozó a Lengyel Köztársaság által regisztrált cégjegyzéken, melyet a gazdasági minisztérium vezet.A tevékenységet, illetve a szállítást az alábbi címen/címről végzik: Franciszka Zembali 20c/2, 41-809 Zabrze, Lengyelország. Adószám: PL6482406487, cégjegyzékszám: 362627684, e-mail cím: info@darvakgaleriaja.hu, telefonszám: +48 506 934 783.

1.4.11. ADÁSVÉTELI SZERZÓDÉS – a termék adásvételi szerződése, amely a Vevő és az Eladó között köttetett a webáruházon keresztül.

1.4.12. ELEKTRONIKUS SZOLGÁLTATÁS – elektronikusan nyújtott szolgáltatás, amely a szolgáltatást nyújtó személy és a szolgáltatást igénybe vevő személy között jön létre a webáruház segítségével.

1.4.13. SZOLGÁLTATÁST IGÉNYBE VEVŐ SZEMÉLY – (1) cselekvőképes természetes személy, valamint az általános jogszabályokban meghatározott esetekben korlátozottan cselekvőképes természetes személy is; - (2) jogi személy; vagy (3) jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti egység, amelynek a törvény jogképességet biztosít; - aki igénybe veszi vagy igénybe kívánja venni az elektronikus szolgáltatást.

1.4.14. RENDELKEZÉSEK A FOGYASZTÓI JOGOKRÓL, RENDELKEZÉSEK – 2014. május 30.-ai rendelkezések a fogyasztói jogokról,lengyel polgárjogi törvénykönyv : (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)

1.4.15. MEGRENDELÉS - az ügyfél szándéknyilatkozata, a megrendelő űrlap kitöltésének segítségével és közvetlenül az Eladóval való adásvételi szerződés megkötésére irányul.

WEBÁRUHÁZUNK ELEKTRONIKUS SZOLGÁLTATÁSAI

A következő elektronikus szolgáltatások érhetőek el webáruházunkban: Megrendelő űrlap és Hírlevél

 Megrendelő űrlap – A megrendelő űrlap kitöltése abban a pillanatban elkezdődik, amikor a vevő hozzáadja az első terméket a kosárhoz a webáruházban.  A megrendelés leadása a vevő által véghezvitt két lépés után következik be: (1) a megrendelő űrlap kitöltése után és (2) a webáruház oldalán a megrendelő űrlapon a “Vásárlás megerősítése” opcióig, addig a szabadon lehet módosítani a személyes adatokat (az információs mezőben foglalt utasításokat érdemes követni). A megrendelő űrlapon a Vevőnek kötelező megadnia az alábbi adatokat: Vezetéknév, keresztnév, cégnév, cím (utca, házszám/lakásszám, irányítószám, város, ország) e-mail cím, telefonszám, továbbá az adásvételi szerződéshez szükséges adatok, mint a terméknév, fizetési mód. Amennyiben a Vevő nem fogyasztó, a cégnév és adószám megadása is szükséges.

Az elektronikus szolgáltatás egyike a megrendelő űrlap, amely ingyenesen biztosított, továbbá egyszeri jellegű, a megrendelés véghezvitelével megszűnik vagy amennyiben a Vevő korábban leadta rendelését.

Hírlevél – Hírlevelet csak a jelölőnégyzet bejelölése után kaphat, megadott e-mail címére érkeznek a hírlevél későbbi kiadásai.

A hírlevél, mint elektronikus szolgáltatás, határozatlan időre ingyenesen biztosított. A szolgáltatást igénybe vevő személy bármikor, indoklás nélkül leiratkozhat a hirlevélről (hírlevélről való leiratkozás) a megfelelő kéréssel, a Szolgáltató felé történő elküldésével: az info@darvakgaleriaja.hu e-mail címre vagy írásban a Lengyelország, 41-809 Zabrze, ul. Franciszka Zembali 20c/2 címre.

A Szolgáltató által használt IKT rendszerrel való együttműködéshez szükséges követelmények: (1) számítógép, laptop vagy egyéb multimédiás eszközök internet hozzáféréssel; (2) e-mailhez való hozzáférés (3) internet böngésző, Mozilla Firefox 17.0 és aktuálisabbak vagy Internet Explorer 10.0 és aktuálisabbak, Opera 12.0 és aktuálisabbak, Google Chrome 23.0 és aktuálisabbak, Safari 5.0 és aktuálisabbak, MicrosoftEdge 25.10586.0.0 és aktuálisabbak (4) minimális képernyőfelbontás 1024x768 (5) Cookie-ek és Javascript elfogadásának lehetősége a böngészőben.

A szolgáltatást igénybe vevő személy köteles a webáruházat a jogszabályoknak megfelelően használni a személyiségi jogok, a szerzői és szellemi tulajdon tiszteletben tartása mellett. A szolgáltatást igénybe vevő személynek a valóságnak megfelelő adatokat kell megadnia. A szolgáltatást igénybe vevő személynek tilos illegális tartalmat szolgáltatnia.

1.4. Panaszkezelési eljárás:

1.1.1. Elektronikus szolgáltatások nyújtásával kapcsolatos reklamációkat vagy egyéb, a webáruház működésével kapcsolatos reklamációkat (kivéve a termék reklamációs folyamat, ÁSZF 6.pontja) a szolgáltatást igénybe vevő tehet, például:

1.1.2. írásban az: ul. Franciszka Zembali 20c/2, 41-809 Zabrze, Lengyelország címre;

1.1.3. e-mailben az info@darvakgaleriaja.hu címre.

1.1.4. Javasoljuk, hogy a szolgáltatást igénybe vevő személy a panasz leírásban adja meg: (1) a panasz tárgyáról szóló körülményeket és információkat, különösen a meghibásodás típusát és dátumát, (2) a szolgáltatást igénybe vevő személy kéréseit, (3) a panaszt bejelentő személy elérhetőségeit, mely megkönnyíti és felgyorsítja a reklamáció elbírálását a Szolgáltató által. A fentiekben meghatározott követelmények, csak ajánlások, nem befolyásolják a panasz leírás nélkül benyújtott panaszok elbírálásának eredményét.

1.1.5. A Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a benyújtástól számított 14 naptári napon belül megválaszolja a panaszt.

3. ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSÉNEK FELTÉTELEI

1.1. A Vevő és az Eladó között jön létre az adásvételi szerződés, amelyre a megrendelés leadása után kerül sor, a megrendelő űrlap kitöltésével a webáruházban az ÁSZF  2.1.2.  pontjának megfelelően.

1.2. A termék ára a webáruházban forintban van feltüntetve, és az adókat is tartalmazza. A termék teljes összege, a rendelés tárgya, és a szállítás költsége (a szállítási költségek kifizetése és a postai költségek) továbbá az egyéb költségek, ezen költségek mértékét nem lehet meghatározni. A Vevő ezen tételek költségeiről tájékoztatást kap a webáruház honlapján, a megrendelés leadásakor, ideértve azt is, amikor az Ügyfél kifejezi azon szándékát, hogy magára nézve kötelezőnek ismeri el az adásvételi szerződést.

1.3. Az adásvételi szerződés megkötésének folyamata a webáruházban a megrendelési űrlap kitöltésének segítségével

1.1.1. Mielőtt a Vevő és az Eladó között adásvételi szerződés létrejön, a Vevőnek le kell adnia a rendelést a webáruházban az ÁSZF 2.1.2 pontjának megfelelően.

1.1.2. A megrendelés leadása után az Eladó azonnal visszaigazolja a megrendelést, illetve feldolgozza azt. A megrendelés visszaigazolásáról és feldolgozásáról a Vevő e-mailes értesítést kap arra az e-mail címre, amit a termék megrendelésénél megadott. Ez az e-mail tartalmazza a megrendelésről szóló nyilatkozatot, és a feldolgozásról szóló információt az Eladótól, továbbá tartalmazza az adásvételi szerződést. Abban a pillanatban, ahogy a Vevő kézhez kapja az e-mailt, az adásvételi szerződés létrejön a két fél között.

1.4. Az adásvételi szerződés rögzítése, bebiztosítása és megosztása (1) az ÁSZF ismertetésével (2) és a Vevő számára elküldött e-mail által jön létre, az ÁSZF 3.3.2. pontja szerint. Ezen felül az adásvételi szerződés tartalma a webáruház informatikai rendszerébe kerül rögzítésre és bebiztosításra.

4. FIZETÉSI MÓDOK ÉS HATÁRIDŐK

1.1. Az eladó biztosítja a Vevő számára az alábbi fizetési módokat:

1.1.1. Készpénzes fizetés, utánvéttel a termék átvételekor.

1.1.2. Készpénzes fizetés, a termék személyes átvételekor.

1.1.3. Átutalásos fizetés az Eladó bankszámlájára.

1.1.4. Az elektronikus fizetés illetve a PayPal fizetés: a lehetséges fizetési módokról webáruházunk honlapján lehet tájékozódni az információs fülre kattintva vagy a https://www.paypal.com/hu weboldalon.

1.1.1.1. Az elektronikus és a kártyás fizetési tranzakció a Vevő hozzájárulásával kerül elszámolásra, a PayPal.com segítségével. Az elektronikus és a kártyás fizetést vezeti:

1.1.1.1.1. PayPal.com – PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5. emelet 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg.

1.2. Fizetési határidő:

1.1.1. Abban az esetben amennyiben a Vevő az átutalást, az elektronikus fizetést vagy kártyás fizetést választja, akkor köteles a fizetést az adásvételi szerződés keltétől számított 7 naptári napon belül teljesíteni.

1.1.2. Amennyiben a Vevő készpénzzel, utánvéttel vagy személyes átvételkor fizet, akkor a Vevő köteles a termék átvételekor kifizetni az összeget.

5. A TERMÉK ÁRA,  SZÁLLÍTÁSI MÓDOK ÉS HATÁRIDŐK TOVÁBBÁ A TERMÉK ÁTVÉTELE

1.1. A termék kiszállítása az Európai Unió tagállamainak területén lehetséges.

1.2. A szállítási költség összege a megrendelt terméktől függ:

Kézzel díszített vászon festmények - 4000 Ft

Triptichonok -Nappaliba és hálószobába illő festmény sorozatok - 4000 Ft

Grafikus festmény - 4000 Ft

Festmény ajándékba - 4000 Ft

Fekete-fehér festmény - 4000 Ft

Irodába illő festmény - 4000 Ft

1.3. A termék szállítási költsége (szállítási költség, kézbesítési és postaköltség) a Vevő számára jelölve van a webáruház információs mezejében, ahol a szállítási költségekről adnak tájékoztatást a termék megrendelés közben, ideértve azt is, hogy a Vevő kifejezi azon szándékát, hogy magára nézve kötelezőnek ismeri el az adásvételi szerződést.

1.4. Átvételi ponton való személyes átvétel ingyenes.

1.5. Az Eladó az alábbi kézbesítési módokat vagy átvételi ponton való átvételt ajánlja a Vevőnek:

1.1.1. Futárszolgálat által kézbesített csomag átvétel, utánvétes fizetés.

1.6. A termék kézbesítése a Vevő számára 3 munkanapon belül megtörténik, hacsaknem  a termékleírásban, vagy a megrendelésnél rövidebb határidőt adtak meg. Amennyiben a különböző termékek vásárlása esetén különböző kézbesítési határidő van megadva, abban az esetben a leghosszabb kézbesítési határidő alatt teljesítik a szállítást, amely azonban nem haladhatja meg a 3 munkanapot. A termék kézbesítési idejének kezdetét az alábbi módon kell számolni:

1.1.1. Amennyiben a Vevő átutalást, elektronikus fizetést vagy bankkártyás fizetési módot választ, a bankszámlán való jóváírás beérkezési idejének dátuma az első nap.

1.1.2. A készpénzes, utánvétes fizetés esetén az adásvételi szerződés létrejöttének dátuma az első nap.

1.7. A termék személyes átvétele esetében, a Vevőnek a 7 napos kézbesítési időt kell figyelembe vennie, kivéve akkor, ha a termék leírásában vagy a megrendeléskor rövidebb határidőt szabtak ki. Amennyiben a különböző termékek vásárlása esetén különböző kézbesítési határidő van megadva, abban az esetben a leghosszabb kézbesítési határidő alatt teljesítik a szállítást, amely azonban nem haladhatja meg a 7 munkanapot. A termék kézbesítési idejéről a Vevő tájékoztatást kap az Eladótól.  A termék kézbesítési idejének kezdetét az alábbi módon kell számolni:

1.1.1. Amennyiben a Vevő átutalást, elektronikus fizetést vagy bankkártyás fizetési módot választ, a bankszámlán való jóváírás beérkezési idejének dátuma az első nap.

1.1.2. A készpénzes, személyes átvétel esetén az adásvételi szerződés létrejöttének dátuma az első nap.

6. TERMÉK REKLAMÁCIÓ

1.1. Az Eladó Vevővel szembeni  felelősségének alapja és mértékét, - abban az esetben ha a terméknek fizikai vagy garanciális hibája van - akkor az általánosan alkalmazandó jog határozza meg, különösen a legyel polgári törvénykönyv (lengyel polgári törvénykönyv 556-576 című bekezdése). A 2014 december 24-ig megkötött adásvételi szerződésekben az Eladó Vevővel szembeni felelősségének alapja az a természetes személy, aki  a terméket szakmai vagy üzleti tevékenységhez nem kapcsolódó célból vásárolja meg. Amennyiben a termék nem felel meg az adásvételi szerződésben foglaltaknak, az általánosan alkalmazandó jog határozza meg, különösen a fogyasztó értékesítés feltételeiről szóló 2002. július 2-ei törvény, valamint a lengyel polgári törvénykönyv módosítása (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm).

1.2. Az Eladó köteles a Vevő számára a terméket hibák nélkül kézbesíteni. További információ az Eladó felelősségét illetően a termék hibáit tekintve, illetve a Vevő jogairól a webáruházunk honlapján az információs fülön, a reklamáció bekezdésben érhető el.

1.3. A Vevő az alábbi módon tehet panaszt:

1.1.1. írásban az ul. Franciszka Zembali 20 c/2, 41-809 Zabrze, Lengyelország címre

1.1.2. e-mailen: info@darvakgaleriaja.hu

1.4. Javasoljuk, hogy az Ügyfél panasz leírásában adja meg: (1) a panasz tárgyával kapcsolatos információkat, körülményeket, különösen a hiba típusát és időpontját; (2) fogalmazza meg kérését, hogy a terméket az adásvételi szerződésben foglalt állapotára javítsák ki; továbbá adja meg (3) a panaszt benyújtó személy elérhetőségét, ami megkönnyíti és felgyorsítja a panasz elbírálását az Eladó által. Az előző mondatban megfogalmazott követelmények csak ajánlások, és nem befolyásolják a panasz javasolt leírása nélkül benyújtott panaszok eredményességét.

1.5. Az Eladó haladéktalanul válaszol az Ügyfél panaszára, legkésőbb a benyújtásától számított 14 naptári napon belül. Amennyiben az Ügyfél a fogyasztó, kéri a termék cseréjét vagy a hiba javítását, illetve benyújtott egy a vételár csökkentésére vonatkozó nyilatkozatot, megjelölve, hogy mennyivel legyen csökkentve az ár, és az Eladó nem válaszolt erre a kérésre 14 naptári napon belül, akkor a kérést indokoltnak kell elismerni.

1.6. A jótállási jogokat gyakorló Ügyfélnek a hibás terméket a ul. Franciszka Zembali 20 c/2, 41-809 Zabrze, Lengyelország címre kell elküldenie. Amennyiben az Ügyfél a fogyasztó, akkor a kézbesítési költségeket az Eladó fedezi, amennyiben az Ügyfél nem fogyasztó, a kézbesítési költségeket az Ügyfél fedezi. Amennyiben a termék jellegére vagy az elhelyezésére való tekintettel az Ügyfélnek nehézséget okoz az Eladónak kézbesíteni a hibás terméket, az Ügyfélnek kötelessége az Eladó rendelkezésére bocsátania a terméket azon a helyen, ahol a termék található.

7.     AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

(AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉST ILLETŐEN 2014 DECEMBER 25- TŐL HATÁLYOS)

1.1. A fogyasztónak, aki szerződést kötött, lehetősége van 14 naptári napon belül elállni a szerződéstől, minden indoklás nélkül, illetve további költségek nélkül, (kivéve az ÁSZF 8.8 pontjában foglalt költségeket). A határidő betartásához egy nyilatkozatot kell beküldeni, annak lejárta előtt. A szerződéstől való elállási nyilatkozatot el lehet küldeni:

1.1.1. levélben: ul. Franciszka Zembali 20c/2, 41-809 Zabrze, Lengyelország címre

1.1.2.  e-mailen: info@darvakgaleriaja.hu;

1.2. A szerződéstől való elállás formanyomtatványának mintája a mellékletben a Fogyasztó jogokról szóló törvényben található, 2. számú dokumentum vagy az ÁSZF 11. pontjában továbbá a webáruház honlapján a szerződéstől való elállás fülön. A fogyasztó felhasználhatja a formanyomtatvány mintát, bár ez nem kötelező.

1.3. A szerződéstől való elállás időszakának kezdete:

1.1.1. arra a szerződésre vonatkozik, amely alapján az Eladó kiadja a Terméket, a tulajdont  köteles átruházni (pl. Adásvételi Szerződés) - a fogyasztó birtokában lévő termék átvételének időpontjától számított, vagy az általa megjelölt harmadik személy átadja a terméket, (kivéve a fuvarozó), és a szerződés (1) számos olyan terméket foglal magába, amelyeket külön vagy részletekben szállítanak - a birtokában lévő utolsó termék részei vagy darabjai vagy (2) a termékek meghatározott időtartamra történő rendszeres kézbesítése - az első birtokba vett termékig;

1.1.2. a fennmaradó szerződések:  – a szerződéskötés dátumától számítva

1.4. Amennyiben távszerződés köttetett akkor a szerződést nem tekinthető megkötöttnek.

1.5. Az Eladó köteles haladéktalanul, nem később mint 14 naptári napon belül, - a fogyasztói nyilatkozat kézhezvételétől számítva, - a fogyasztónak visszafizetni az általa kifizetett összegeket, ez tartalmazza a termék kézbesítésének költségét (kivéve a fogyasztó által választott szállítási módból eredő többletköltségeket), mely az elérhető legolcsóbb normál kézbesítési mód a webáruházban. Az Eladó ugyanazal a fizetési móddal fizeti vissza az összeget, amellyel a fogyasztó is fizetett, kivéve akkor, ha a Fogyasztó beleegyezett abba, hogy az Eladó másféleképpen fizesse vissza az összeget, amely fizetési mód nem jelent plusz költséget a Fogyasztónak. Amennyiben az Eladó nem vállalta a Termék elvitelét a Fogyasztótól, abban az esetben visszatarthatja a fizetést a Termék visszavételéig, illetve a fizetési igazolás küldését is visszatarthatja, attól függően melyik következik be hamarabb.

1.6. A Fogyasztónak kötelessége haladéktalanul, a szerződés elállásának napjától számított nem később, mint 14 naptári napon belül vissza adnia a Terméket az Eladónak vagy egy az Eladó által meghatalmazott személynek, hacsak nem az Eladó felajánlotta, hogy személyesen veszi át a terméket. A határidő betartásához elegendő a Terméket annak lejárta előtt visszaadni. A Terméket a Franciszka Zembali 20c/2, 41-809 Zabrze, Lengyelország címre kell visszaküldeni.

1.7. A Fogyasztó felelősséggel tartozik a Termék értékének csökkenéséért, amely a Termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges mértéket meghaladó felhasználásból ered.

1.8. A szerződéstől való elállással járó lehetséges költségek, melyeket a Fogyasztó köteles kifizetni:

1.1.1. Amennyiben a Fogyasztó a Termék nem legolcsóbb kézbesítési módját választotta, az Eladó nem köteles az ezzel járó többletköltségeket kifizetni.

1.1.2. A Fogyasztó vállalja a közvetlen költségeket a Termék visszaküldése esetén.

1.1.3. Amennyiben a Termék egy szolgáltatás, melynek teljesítése a Fogyasztó kifejezett kérése,- és amely a szerződéstől való elállási határidő előtt megkezdődött, a Fogyasztó, aki a szerződéstől való elállás jogát gyakorolja, az ilyen igényt követően a teljesített szolgáltatásokért a szerződéstől való elállásig köteles fizetni. A fizetés mértéke a nyújtott szolgáltatás terjedelmével arányosan kerül kiszámításra, figyelembe véve a szerződésben megállapított árat vagy díjazást. Amennyiben az ár vagy a díjazás túl magas, ennek az összegnek az alapja a nyújtott szolgáltatás piaci értéke.

1.9. A távszerződéstől való elállás joga a fogyasztót nem illeti meg az alábbi szerződésekkel kapcsolatban:

1.1.1. (1) A szolgáltatás nyújtásnál, ha az Eladó a szolgáltatást a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával teljes körűen teljesítette, akit a szolgáltatás előtt tájékoztattak, hogy a szolgáltatás az Eladó általi teljesítést követően elveszíti a szerződéstől való elállás jogát. (2) Amelyben az ár vagy a díjazás a pénzügyi piac ingadozásától függ, amelyek felett az Eladónak nincs befolyása, és amelyek előfordulhatnak a határidő lejárta előtt; (3) amelyben a szolgáltatás tárgya nem előre gyártott termék, vagy a Fogyasztó leírása szerint gyártott vagy egyéni igények kielégítésére szolgál; (4) a szolgáltatás tárgya gyorsan romló vagy rövid szavatossági idejű termék; (5) amennyiben a szolgáltatás tárgya lezárt csomagolásban kerül kézbesítésre, amely a csomagolás felbontása után egészségügyi vagy higiéniai okokból nem küldhető vissza, amennyiben a csomagolás nem lett megbontva a kézbesítés során; (6) amelyben a szolgáltatás tárgyát olyan termékek képezik, amelyet a kézbesítést követően a termék jellegéből adódóan egyéb dolgokhoz is kapcsolódnak; (7) amennyiben a szolgáltatás tárgyát alkoholos italok képezik, amelyek ára az adásvételi szerződés megkötésekor le volt egyeztetve, melyek kézbesítését 30 nap elteltével lehet véghezvinni, és amelynek értéke a piac ingadozásától függ, mely felett az Eladónak nincs befolyása; (8) amennyiben a Fogyasztó kifejezett kérése, hogy az Eladó sürgős javításra, karbantartásra menjen hozzá, ha az Eladó a Fogyasztó által megfogalmazott kérésektől eltérő szolgáltatást nyújt, vagy termékhez nem illő pótalkatrészeket kézbesít, ami a javításhoz, karbantartáshoz szükséges, a szerződéstől való elállás joga megilleti a Fogyasztót további szolgáltatások vagy termékek vonatkozásában; (9) amennyiben a szolgáltatás tárgyát zárt csomagolásban szállított hang- vagy képfelvételek vagy számítógépes szoftverek képezik és a csomagolás kézbesítés után felbontásra került; (10) az újságok, folyóiratok kézbesítése, az előfizetések kivételével; 11) nyilvános árverés útján megkötött; (12) nem lakáscélú szállás szolgáltatás nyújtása, áruszállítás, autóbérlés, gasztronómia, szabadidős szórakoztatás, sport vagy kulturális eseményekhez kapcsolódó szolgáltatás, ha a szerződésben a szolgáltatásnyújtás  napja vagy időtartama szerepel; (13) nem tárgyi adathordozón rögzített tartalom kézbesítése, ha a Fogyasztó kifejezett hozzájárulásával jött létre, a szerződéstől való elállási határidő előtt, miután az Eladó tájékoztatta őt a szerződéstől való elállás jogának elvesztéséről.

8. VÁLLALKOZÓKAT ÉRINTŐ RENDELKEZÉSEK

1.1. Az ÁSZF jelenlegi pontja, továbbá a rendelkezések kizárólag azon Ügyfeleknek, Szolgáltatást igénybe vevő személyeknek szónak, akik nem fogyasztók.

1.2. Az Eladónak jogában áll elállni a szerződéstől, amelyet a Fogyasztónak nem minősülő Ügyfelével kötött, a szerződés megkötésének napjától számított 14 naptári napon belül. A szerződéstől való elállást nem szükséges megindolokolni, és a fogyasztónak nem minősülő Ügyfél semmilyen igényt nem támaszthat az Eladóval szemben.

1.3. A Fogyasztónak nem minősülő Ügyfél esetében az Eladónak jogában áll korlátozni az elérhető fizetési módokat, ideértve az előlegfizetést részben vagy egészben, az Ügyfél által választott fizetési módtól vagy az Adásvételi Szerződés megkötésétől függetlenül.

1.4. Abban a pillanatban, amint az Eladó kiadta a terméket a futárnak, a Termék előnyei és terhei átruházásra kerülnek a fogyasztónak nem minősülő Ügyfélre, továbbá a Termék elvesztésének vagy sérülésének kockázatáért  ebben az esetben az Eladó nem vállal felelősséget. A Termék szállítás közbeni elvesztése vagy sérülése továbbá a szállítás késése esetén az Eladó nem vállal felelősséget a keletkezett veszteségért.

1.5. Futárszolgálati kézbesítés esetén a fogyasztónak nem minősülő Ügyfél köteles a csomagot időben a termék érkezésekor ellenőrizni. Amennyiben az Ügyfél úgy véli, hogy szállítás közben megsérült a termék, köteles minden szükséges intézkedést megtenni, hogy a fuvarozót tegyék felelőssé.

1.6. A lengyel polgári törvénykönyv art. 558 § szerint az Eladónak a termékre vonatkozó garanciális felelőssége a fogyasztónak nem minősülő Ügyféllel szemben kizárólagos.

1.7. A fogyasztónak nem minősülő szolgáltatást igénybe vevő személy azonnali hatállyal felmondhatja az elektronikus szolgáltatásról szóló szerződést, minden indoklás megadása nélkül, a nyilatkozat elküldésének segítségével.

1.8. A Szolgáltató/Eladó felelőssége a fogyasztónak nem minősülő Ügyfél/szolgáltatást igénybe vevő személy felé jogalapjától függetlenül korlátozott - mind egyenkénti követelésre és az összes követelésre vonatkozó - a kifizetett ár és adásvételi szerződés szerinti szállítási költség erejéig, de legfeljebb ezer zlotyi összegig. A Szolgáltató/Eladó felelőssége a fogyasztónak nem minősülő Ügyfél/szolgáltatást igénybe vevő személy felé csak a szerződéskötéskor történő előrelátható tipikus károkra vonatkozik, így nem vállal felelősséget az elmaradt haszonért.

1.9. Az Eladó/Szolgáltató és a fogyasztónak nem minősülő Ügyfél/Szolgáltatást igénybe vevő személy között felmerülő bármilyen vita esetében az Eladó/Szolgáltató székhelye szerinti illetékes bírósághoz kell fordulni.

9. VÉGSŐ RENDELKEZÉSEK

1.1. A webáruházban kötött szerződések magyar nyelven vannak megfogalmazva.

1.2. ÁSZF  változások:

1.1.1. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et fontos okokból módosítsa: törvényi változások; fizetési és szállítási módok változásai- ezek a változások mennyiben érintik a jelen ÁSZF-ben  foglaltak végrehajtását.

1.1.2. Jelen ÁSZF alapján folyamatos szerződéskötés esetén (pl. elektronikus szolgáltatás nyújtás), a módosított ÁSZF kötelezi a Szolgáltatást igénybe vevő személyt, ha a lengyel polgári törvénykönyv 384 és 384[1] szerint a követelmények teljesülnek, vagyis a Szolgáltatást igénybe vevő személyt megfelelően tájékoztatták a változásokról, és nem bontotta fel a szerződést a szerződés felmondásától számított 14 naptári napon belül. Abban az esetben, amennyiben az ÁSZF módosítása bármilyen új díjazás bevezetését eredményezi, vagy a meglévő díjak növekedése esetén a fogyasztónak minősülő szolgáltatást igénybe vevő személy jogában áll a szerződéstől elállni.

1.1.3. Jelen ÁSZF alapján a folyamatos szerződésektől eltérő jellegű szerződések megkötése esetén (pl. Adásvételi szerződés) az ÁSZF változása esetén a fogyasztónak minősülő szolgáltatást igénybe vevő személy/Ügyfél semmilyen megszerzett joga nem sérül, az ÁSZF módosításának hatálybalépése előtt, különösen az ÁSZF változásai nem érintik a leadott megrendeléseket vagy a megkötött, végrehajtott vagy teljesített adásvételi szerződéseket.

1.3. A jelen ÁSZF hatálya alá nem tartozó kérdésekben különösen a lengyel jog általánosan alkalmazandó rendelkezéseit kell alkalmazni: a lengyel polgári törvénykönyv: a 2002. július 18-ai elektronikus szolgáltatások nyújtásáról szóló törvény  (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); 2014. december 24-ig fogyasztónak minősített ügyféllel megkötött adásvételi szerződések - törvényi rendelkezések egyes fogyasztói jogok védelméről, továbbá a 2000. március 2-ai (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) a  veszélyes termék által okozott károkért való felelősségről szóló törvény szerint, továbbá a lengyel polgári törvénykönyv 2002. július 2-i törvény a fogyasztói értékesítés különös feltételeiről és módosításáról (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); a 2014. december 25-től megkötött fogyasztónak minősülő ügyfelekkel kötött adásvételi szerződések, a 2014.május 30-ai, a fogyasztók jogairól szóló törvényi rendelkezések (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); továbbá az általánosan alkalmazandó jog egyéb vonatkozó rendelkezései.

11.  SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS FORMANYOMTATVÁNY MINTA

(A FOGYASZTÓ JOGAIRÓL SZÓLÓ 2. SZÁMÚ MELLÉKLET)

 

SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS FORMANYOMTATVÁNY MINTA

(csak a szerződéstől való elállás esetén kell kitölteni és visszaküldeni ezt a formanyomtatványt)

–    Cím:

Galeria w Chmurach Bartlomiej Bober

ul. Franciszka Zembali 20c/2, 41-809 Zabrze, Lengyelország

darvakgaleriaja.hu

info@darvakgaleriaja.hu

–    Én/Mi(*) tájékoztatlak/tájékoztatunk(*) az én/a mi szerződéstől való elállásomról/elállásunkról az alábbi tárgyakra vonatkozóan(*)  szállítási szerződésem/szerződésünk az alábbi tárgyakra vonatkozóan(*)szerződés egy meghatározott feladatra, amely a következő dolgok elvégzéséből áll (*)/az alábbi szolgáltatások nyújtására vonatkozóan(*)

 

–    A szerződés megkötésének dátuma(*)/átvétel dátuma(*)

–    Fogyasztó vezetékneve és keresztneve

–    Fogyasztó címe:

–    A Fogyasztó aláírása, amennyiben a Fogyasztó papírformában külldi el :

– Dátum

(*) Nem kell törölni