09.05.2024 - Aktuális szállítási idő - 1-től 3 munkanapig

Képek kompozíciója a falon

  • Képek kompozíciója a falon
    Képek kompozíciója a falon
  • Az általánosan elfogadott szabály az, hogy a kép közepének a néző szem magasságában kell lennie. Leggyakoribb hiba, ha a festményt túl magasra helyezzük fel.
    Az általánosan elfogadott szabály az, hogy a kép közepének a néző szem magasságában kell lennie. Leggyakoribb hiba, ha a festményt túl magasra helyezzük fel.
  • Véleményünk szerint azok a festmények mutatnak jól,amelyek egymáshoz közel vannak felakasztva. A szem ilyenkor egy pontra fókuszál, ami a koncentrációnak és a művészet személésének kedvez. A tér sokkal rendezettebbnek tűnik. Leggyakoribb hiba, hogyha a festményeket egyenletes távolságra helyezzük el a falon ”( elejétől a végéig)”.
    Véleményünk szerint azok a festmények mutatnak jól,amelyek egymáshoz közel vannak felakasztva. A szem ilyenkor egy pontra fókuszál, ami a koncentrációnak és a művészet személésének kedvez. A tér sokkal rendezettebbnek tűnik. Leggyakoribb hiba, hogyha a festményeket egyenletes távolságra helyezzük el a falon ”( elejétől a végéig)”.
  • A festményeket a középen áthaladó vonal mentén akasztjuk fel. Leggyakoribb hiba, ha a felső élekhez képest különböző méretű festményeket akasztunk fel.
    A festményeket a középen áthaladó vonal mentén akasztjuk fel. Leggyakoribb hiba, ha a felső élekhez képest különböző méretű festményeket akasztunk fel.

 

A festmények kiállítása a saját otthonodban, irodában, nyilvános térben univerzálissá sőt nélkülözhetetlenné vált. Egy festmény, műalkotás, vagy egyéb művészi alkotás javítja a hangulatunkat, kifejezetten jól érezzük magunkat életterünkben.

A festmények tematikája, néha szép emlékeket idéz fel, hatást vált ki, fellendülést vagy megnyugvást hoz.A Darvak Galériája által ajánlott festmények és grafikus festmények esetében a természettel való mindennapi kapcsolatot illetve lehetőséget ad,hogy  a természet különböző formáit szemléljük. A művészettel való állandó érintkezés szintén presztízselem. A festmények,helyes és megfelelő felakasztása elengedhetetlen!

Hogyan akasszam fel a festményt, hogy megfelelően mutasson a falon?

Ebben a formában érdemes arra figyelni, hogy a művészeti tárgy két aspektusból áll: a tartalom és a forma. Galériánk nagy jelentőséget tulajdonít annak, hogy az anyagok,képkeretek és a kivitelezés minősége a legmagasabb szinten legyen. Továbbá fontos a festmény kompozíció, az adott belső térben. Az egyik legkiemelkedőbb lengyel művész, Jan Cybis, a saját festői jegyzeteiben erőteljesen hangsúlyozza a művek helyes “megjelenítésének” kérdését. Ebben az esetben egy jó kompozíció kétségtelenül hatással lesz közérzetünkre. Ez vonatkozik a festmény sorozatra ( pl.a három lovat ábrázoló festmény, három különböző festményen illetve a darvak tánca, virágok és kalászok) vagyis az azonos formátumú festmények, valamint a különböző formátumú kompozíciók az adott falon. 

Megfelelő festmény kompozíció a falon.

Hogy érdemes felakasztani a festményt a falra? Sokkal jobb hatást lehet elérni, ha közel vannak egymáshoz, így megsokszorozódik a hatás. A szemünk egy kis térre fókuszál, ami által mélyebben el tudunk mélyülni a művészetben. Ez az elrendezés elősegíti a harmónia érzetet, megnyugtatja érzékszerveinket és minket is. 

A világunk egy folyamatos rohanás szükségünk van egy oázisra, barátságos légkörre.Tehát két hibás festmény elrendezést kerüljünk el. A festményeket egyenletes távolságra való elhelyezése a falon”( elejétől a végéig)”figyelemelterelő és mesterséges hatást kelt. Csökkenti a kívánt hatást és nem kelt jó benyomást. A másik hiba pedig,hogyha kollázsként tesszük fel a falra. Mindegyik festmény integrált, “kis levegőre”van szüksége , vagyis néhány centiméterre egyenletesen elosztva. Nézd meg, hogy néz ki a faldekoráció nappaliban vagy más helyiségekben.  

Amennyiben,  probléma merülne fel különböző formátumú festmények konfigurációja esetén, három különböző kompozíciós módszer alkalmazható. Az első módszer az, hogyha húzunk egy vonalat és azon vonal mentén helyezzük egy sorba a festményeket. A második, a ritkábban alkalmazott módszer, hogy a festmény felső élhez vannak igazítva a festmények,A harmadik szabály, a központosítás, vagyis minden festmény egy közös tengelyen van elhelyezve. Minden esetben a festmények közötti távolság ugyanakkora kell hogy legyen. Ezen módszerek valamelyikét alkalmazva elkerülhető a káosz, így a benyomások elterelése.